torstai 15. syyskuuta 2016

SAIRASTUVASTA

Terkkuja sairastuvalta! Tosin minä olen tällä hetkellä se tämän talouden ainoa terve, pojat ovat nimittäin ne jotka sairastavat. Sille isommalle iski kuumeflunssa ja Jutilla taas on joku inhottava suolistotulehdus.  Voi raukkoja.

Kotona työskentelyssä on tällaisissa tapauksissa kuitenkin se hyvä puoli, että olen voinut juosta hakemassa pojille lääkkeitä sekä muita elintärkeitä juttuja (kuten esimerkiksi Arnoldsin donitseja). Ainakin minulle itselleni tulee kuumeessa usein hyvin erikoisia mielitekoja - olen joskus syönyt kaksi päivää putkeen pelkkiä juustonaksuja - joten en missään tapauksessa kyseenalaistanut noita donitseja.


Ja eikö flunssaan auta aina joku hyvä keitto? Tosin asiaan ei taida olla sen kummempia tieteellisiä faktoja, mutta sairaspäivän ruokalistalla oli joka tapauksessa kermaista lohikeittoa. Hyvin se tuntui isommalle potilaalle maistuvan, vaikka nuha olikin vienyt suurimman osan makuaistista. Itse asiassa jopa ihan hyvä niin, sillä maustaminen ei ole ikinä ollut vahvimpia osa-alueitani - etenkään keittoruuissa. Niihin on vain jotenkin todella vaikea saada makua!


Loppuilta meneekin sitten melkeinpä vain sohvalla möllöttäen, sillä kumpikaan pojista ei sattuneesta syystä ole mitenkään erityisen seurallisella tuulella. Niinpä siis Netflixistä löytynyt uusi lempparisarja Outlander pyörimään, Juti kainaloon nukkumaan ja peitto korville.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti