maanantai 17. heinäkuuta 2017

PIKNIKISTÄ SEKÄ HYVÄSTÄ ROSÉVIINISTÄ

Meillä on ollut seurustelumme alusta lähtien tapana tehdä joka kesä piknikreissu Suomenlinnaan. Kun Pekka Pouta lupasi viime viikonlopulle vihdoinkin aurinkoa, oli meidän pikniklaukkumme pakattu noin kolmessa sekunnissa. Kaiken huipuksi Hartwa-Trade oli juuri paria päivää aiemmin lähettänyt minulle maisteltavaksi muutamia viinejä, joten nappasin piknikille mukaan pari pulloa argentiinalaista Santa Ana Organic Shiraz Roséta.



Minua huonompaa viini"asiantuntijaa" on tuskin olemassakaan, joten en edes yritä keksiä sille mitään uusia, kuvaavia adjektiiveja. Viinin kuitenkin luvattiin käyvän erityisen hyvin yhteen salaatin sekä erilaisten pikkusuolaisten kanssa ja se kyllä piti täysin paikkansa. Juoma maistui kuumana kesäpäivänä ihanan raikkaalta ja teki siis todella hyvin kauppansa!

Roséviini on myös jo askeleen lähempänä minun ikuisuusprojektiani, joka on siis edelleenkin todella vaiheessa. Rakenteilla oleva uusi kotimme ja sinne tuleva ihana takka ovat kuitenkin lisänneet minun motivaatiotani huomattavasti. Ensi talvena minä siis aion istua takkatulen ääressä punaviinilasin kanssa - vaikka sitten puoliväkisin!





Postauksen viinit on saatu blogiyhteistyönä Hartwa-Tradelta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti