keskiviikko 16. elokuuta 2017

JUTIN PÄIVÄSTÄ

Minun nimeni on Juti ja täytin juuri kolme vuotta. Jos minä saisin toivoa, niin minun päiväni eivät ikinäkoskaan alkaisi ennen puoltapäivää. Äitini aina ihmettelee hyviä unenlahjojani, mutta nukkuminen on ihan ehdoton lempiharrastukseni! Herättyäni teen aina aamuvenyttelyt ja sen jälkeen menen katsomaan josko ruokakupistani sattuisi löytymään herkkuja. Usein siellä on kuitenkin vain ankeita raksuja, joihin varon visusti koskemasta.

Ja mitä ulkoiluun tulee, niin voin ehkä mennä pienelle "aamu"kävelylle, jos sää on mielestäni hyvä. Mutta jos sataa, tuulee liikaa, on pakkasta tai taivaalta tulee sitä kylmää valkoista juttua, niin niissä tapauksissa minä en kyllä kävele metriäkään. Joku raja se on oltava ulkoilullakin!

Vaikken olekaan kovin lihaksikas tai omaa poliisikoiran rohkeutta, olen löytänyt itselleni supersuloisen tyttöystävän. Rusina asuu Mäntyharjulla, joten elämme etäsuhteessa. Tyttöystäväni on aina tavatessamme alkuun todella ärhäkkä ja huutaa minulle, mutta onneksi hän kuitenkin leppyy nopeasti. Sen jälkeen leikimme ulkona hippaa sekä syömme paljon herkkuja.


Olen usein hoidossa myös Mummoni luona. Se sopii minulle oikein hyvin, sillä hän syöttää minulle aina salaa kaikenlaisia herkkuja. Mummo on tosin kieltänyt kertomasta siitä äidille, mutta luulen hänen jo epäilevän jotakin, sillä olen ehkä hiukan pulskistunut. Mummolla on kuitenkin tosi kiva olla, sillä leikimme yhdessä nukketeatteria sekä härkätaistelua.

Kerran kuitenkin suutuin Mummolle verisesti, sillä hän takavarikoi minun luuni lähtiessään kaupungille (etten muka tukehtuisi siihen, pyh). Niinpä minä sitten menin ja kakkasin Mummon sänkyyn. Siitäs sai mokoma! Yleensä olen kuitenkin todella kiltti, mitä nyt aina silloin tällöin varastelen haisevia sukkia sekä äitini nahkahanskoja.


Minun nukkumaanmenoaikani on joka ilta tasan kello kymmenen. Kipuan silloin aina itse sänkyyn, vaikka vanhempani jäisivät vielä sohvalle katsomaan jotakin tylsää sarjaa. Ja koska kaikki muutkin nukkuvat pää tyynyllä, niin nukun minäkin. Joskus saatan myös kuorsata ihan pikkaisen. Onneksi iskä kuitenkin kuorsaa vielä kovempaa, joten äiti mäkättää lähinnä vain hänelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti